مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 08:502023-10-18پزشكي

فارس من| واکنش سازمان تأمین اجتماعی به اشتغال آقایان در بخش سونوگرافی بانوان


از آنجایی که سونوگرافی و رادیولوژی بانوان بیشتر در زمینه های بارداری، ناباروری و همچنین تشخیص سرطان زنان است، مدتی است برخی از بانوان نسبت به کمبود پزشک زن در بخش سونوگرافی مراکز درمانی دولتی معترض بوده و به دنبال راه چاره ای برای حل این معضل می گردند.

- خبرگزاری فارس- گروه سلامت: سونوگرافی و رادیولوژی بانوان توسط خانم انجام شود و لزوم استفاده از پرسنل خانم در سونوگرافی زنان از جمله پویش های پر امضایی است که توسط برخی از بانوان ایرانی و مخاطبان خبرگزاری فارس در بخش فارس من این خبرگزاری به ثبت رسیده است.

  به گفته برخی از امضا کنندگان این پویش، در حال حاضر در بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی که تحت پوشش بیمه های پایه از جمله تأمین اجتماعی هستند؛ در بخش سونوگرافی و رادیولوژی بانوان، متخصص خانم وجود ندارد.

از آنجایی که سونوگرافی و رادیولوژی بانوان بیشتر در زمینه های بارداری، ناباروری و همچنین تشخیص سرطان است، با توجه به نیاز و ضرورت حفظ حریم شخصی بانوان باید برای رفع این معضل چاره اندیشی شود.

همچنین برخی از بانوان در بیان برخی از مشکلاتشان در زمان انجام سونوگرافی توسط پزشک مرد، در کنار مسئله حفظ حیا و تعرض به آرامش روانی شان، مسئله شرعی و محرم نبودن پزشک مرد در این قسمت را عنوان می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| واکنش سازمان تأمین اجتماعی به اشتغال آقایان در بخش سونوگرافی بانوان

فارس من| واکنش سازمان تأمین اجتماعی به اشتغال آقایان در بخش سونوگرافی بانوان